lördag 13 december 2008

Vardagslyx!

Här har det snöat som sjutton inatt så min morgonpromenad fick tas i djupsnö, jobbigt värre men ganska kul! Nu ska jag krypa upp i soffan och se en film. Jag undviker mer än gärna stan en lördag så här nära inpå jul. Då myser jag i hemmets lugna vrå istället. I eftermiddag blir det hockeytittande hos en fin vän. Sista matchen för dem, sedan får de juluppehåll!
Jag skrev i rubriken vardagslyx, för mig betyder det mycket. Att kunna sätta guldkant på det vardagliga livet. Det behövs inte så mycket men kan verkligen göra skillnad. En sak som jag unnar oss varje helg som vi är hemma är att köpa nya snittblommor. Man blir glad av blommor, så i helgen blev det röda tulpaner och en ny vit hyacint.
***
***
***
***

1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Visst är det vardagslyx att njuta av blommor! Vackert och väldoftande kan jag tänka mig! kram