fredag 14 november 2008

Välkommen hem till oss!

Jag är ingen hejare på Feng shui (Drömmer dock om att bli!) men som jag har förstått det så är första intrycket viktigt när någon kommer in i ens hem. Man ska alltså satsa mycket krut på att ha en välkomnande hall. Vår hall är inte den enklaste att möblera, den är egentligen endast en genomgång till tre andra rum, vardagsrummet, köket och badrummet. Idag tänkte jag visa hur vi gör allt vad vi kan för att välkomna våra gäster till vårt hem :)
***
***
Trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också en förhoppnig om att bli bättre på feng shui! köpte en bok för några veckor sedan om just feng shui, och det var så kul att ligga och läsa!

Hittade en kul sida på n inredningsblogg, som för det första hade en kul inredningssimulator där man får se hur färgsättning verkligen kan göra skillnad i ett rum. Sen verkade det även finnas en distansutbildning som jag funderar på, där även feng shui är ett inslag av utbildningen. Hursom så är sidan värt ett besök bara genom simulatorn =)

Förresten så har jag också samma problem med hallen, hur gör man ett "passageutrymme" välkomnande? =/

Trevlig helg!

Anonym sa...

Och nu glömde jag såklart att länka sidan, haha..
Så här kommer den..

http://www.inredningsskolan.se/simulator/

elna-estelle sa...

Tack för tipset Jannika!
Har varit inne nu och testat inredningssimulatorn, hur kul som helst!
Kram Elna-Estelle