lördag 10 oktober 2009

Jag är tillbaka!

Man skulle kunna tro att jag har varit i Umeå hur länge som helst med tanke på den bristfällande aktiviteten på bloggen. Men faktum är att jag kom tillbaka till Linköping redan i måndags. Dock har min vecka varit rätt så hektisk. Förra veckan tackade jag ja till ett vikariat på en skola och i tisdags gjorde jag min första dag. Mitt uppdrag är att undervisa i svenska, engelska och matte för de elever som har det svårt i skolan. Jag tackade ja till 2 veckor men som det ser ut nu verkar de behöva mig framtill jul. Dock är jag lite tveksam till att ta det. Jag är varken svenska, engelska eller mattelärare och känner en tveksamhet till hur mycket jag faktiskt kan bidra med till dessa ungdomar.

Helgen då, den kickade jag igång i går med trevligt sällskap, lite thaimat och Idol. Hjärtat mitt drog norrut redan igår på dagen för match i Sundsvall så jag är solo hela helgen. Idag har jag och Rutan varit ute på en långpromenad i skogen. Eftermiddagen kommer att gå i idrottens tecken. Först blir det hockeytittande och lite middag med några tjejer från laget och sedan är det fotboll. Viktig match ikväll!

***
***
Helg = Nya snittblommor
Ha en skön och härlig lördag!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Du verkar ha det ganska bra där i söder =). Vi måste verkligen ses till jul, en julfika i Obbola vore toppenmysigt.

Kram kram /L