onsdag 25 november 2009

Adventpynta eller julpynta...

..det är frågan. Jag har kanske världens sötaste vän. Hon är bara så traditionell när det gäller högtider. Igår frågade jag henne om hon hade jullpyntat något där hemma. Hennes svar blev:
"Nej det har jag inte men adventpyntat har jag gjort!" Vad är då skillnaden?!? Jo, så här är det enligt henne (Hon är proffs på traditioner!):
När man adventpyntar så tar man fram julstjärnor, adventljusstakar och änglar. INTE granris, enris och tomtar. Det sparar man till när man senare i december skall julpynta. Så nu vet ni!
Nu till mitt försvar vill jag här meddela att jag, även fast jag julpyntat, inte tagit fram tomtar. Dom sparar även jag på!
***
***
***
Titta vilken fin present jag fick när jag var i Skellefteå. En liten God Jul-skylt. Tack L!!!

1 kommentar:

M sa...

Hehehehe, du är för gullig.Men det är ju så man gör :)