måndag 7 september 2009

Mysig helg som avslutades med en liten fadäs...

Hoppas ni har haft en skön helg. Vi har haft en jättemysig helg. Denna helg var sista helgen på väldigt länge som hjärtat mitt var ledig så vi försökte njuta av den til fullo. Tänk, han följde till och med mig och Ruth på en långpromenad i skogen! Ni som känner honom vet att han aldrig går på långpromenader. Vi är i vanliga fall paret där jag går och han sitter på en cykel bredvid...

Dock slutade inte vår helg så bra...
...i går eftermiddag så skulle vi sätta upp hyllorna som jag under förra veckan hade målat. Alllt gick jättebra tills jag hör världens krasch från köket. Då har min älskade sambo ställt upp i princip allt vårt porslin på ena hyllan för att "få till ett bra tryck" som han sa. Två tallrikar hade klarat sig annars vara allt annat förstört + en köksstol som fick ta emot allt porslin innan det föll till golvet. Ja, vad säger man. Man är ju bara glad att varken han eller Ruth skadade sig. Ruth hade 15 minuter tidigare legat på mattan bredvid men flyttat sig, tack och lov, till sin korg när det hände. Men lite ångest får man när man tittar ner i påsen...
***
***

2 kommentarer:

M sa...

Vilken missär....

Anonym sa...

Men så tråkigt!