lördag 5 februari 2011

Nytt att samla på.

Ljuvliga blommor livar upp även den gråaste tillvaron ordentligt. Här öser regnet ner denna lördagmorgon och eftersom vi har en hund som tror att hon är gjord av socker så myser vi på inomhus istället. Själv dricker jag kaffe ur våra nya muggar från Rörstrands serie Swedish Grace. Vi har börjat samla på detta porslin nu. För flera år sedan valde jag mellan Rörstrand och Höganäs. Jag valde det senare men har alltid älskat detta porslin. Problemet var att jag alltid velat ha vitt men tyckt att det fina mönstret kommer fram sämst på det vita porslinet. Det var först när den nya färgen ljusrosa lanserades som jag bestämde mig. Nu bara måste jag ha den! Så planen är nu att ha tallrikar i vitt. Förrättstallrikarna skulle jag vilja ha i ljusrosa, här är vi inte riktigt ense än. Övertalning pågår fortfarande. Tillsvidare njuter jag av kaffe i den vackraste koppen av alla, den rosa :)
***
***
***
***

Inga kommentarer: