torsdag 3 mars 2011

Nytt i sovrummet!

En ny sovplats för en liten efterlängtad prinsessa håller på att inredas i sovrummet. Hon kommer att få sova sina första månader i livet i samma vagga som jag, min syster, min älskade mamma, min morfar + mammas bror, hans barn och barnbarn har sovit i. En riktig släktklenod och vi tycker att den är så fin!
***
***
***
***
Vi vill att Ruth ska få sova kvar på sin plats vid fönstret. Därför bytte vi plats så att E sover närmast Ruth och jag på andra sidan. Denna omstrukturering höll dock bara i en natt. Det kändes för konstigt för en smått neurotisk hockeyspelare. Andra kvällen fick vi byta tillbaka till våra gamla sängplatser. Med motiveringen " Vi behöver inte byta plats förrän hon kommer, det här känns inte bra." Så nu är vi tillbaka på våra gamla platser men jag blev utan både nattduksbord och lampa. Vad gör man inte för fina hockeyresultat...

Inga kommentarer: