tisdag 26 augusti 2008

Angående våra planer...

I ett tidigare inlägg skrev jag att vi har stora planer.
Det här är del 1.

I februari 2007 flyttade vi in i vår nyinköpta lägenhet. Vi hann bo där i fem och en halv månad. Sedan flyttade vi 13 mil norrut för hockeyns skull. Nu är det bestämt att vi till nästa sommar kommer att ta tillbaka lägenheten. Vi är i Umeå så stor del av sommaren + att vi titt som tätt är i Umeå på helgerna. Att då ha ett eget boende där känns bra och väl värt pengarna.

***

***

Att ha dubbelt boende medför att man behöver dubbelt så mycket av allt. Vårt mål med detta är att vi skall lägga ner så lite pengar som möjligt på möbler. I sommar har jag därför renoverat möbler så det står härliga till. I dagsläget har vi ett köksbord med fyra stolar och ett skrivbord. Jag vet redan vilken soffa vi skall ha. Det blir en vit 3-sitsig ektorp soffa och en fotölj i samma serie. Sängramen till sängen kommer jag att göra själv, jag vet precis hur den skall se ut i mitt huvud. Det jag i dagsläget är ute efter är en kökssoffa, byrå och ett vardagsumsbord.
Som sagt fortsättning följer....

Inga kommentarer: