onsdag 6 augusti 2008

Vi har även lite blå detaljer i hallen...

...närmare bestämt på hatthyllan.


Har tänkt att vi nu skall ha det lite blått, lite rosa och lite brunt i vår lägenhet. En liten touch av sommar men samtidigt lite smak av höst. Höst. Är det höst nu? Efter ett enormt åskväder förra torsdagen vände verkligen vädret här hos oss. Även om solen fortfarande skiner så är luften så mycket svalare nu... Har till och med fått börja använda jacka! Jag har alltid älskat hösten, stor del i det är att jag själv fyller år då och man kan ju verkligen inte svika sin egen årstid. Sedan älskar jag luften under hösten. Den är så frisk, en morgonpromenad en solig höstdag, det är inte mycket som slår det. (Jo, om jag hade en liten hund som gick bredvid mig...) En annan sak som gör att jag älskar hösten det är att det blir mörkare om kvällarna. Allt blir mysigare då, man får tända lampor och ljus och krypa upp i soffan med en filt och nybryggt kaffe. Den årstid jag gillar minst av alla det är vintern. Den är så extremt lång! Så här skulle jag vilja att årstiderna såg ut om jag fick bestämma. Vår från mars till maj. Sommar från juni till september. Höst från september till mitten på november. Vinter från mitten på november till mars.

Ha en skön onsdag! Nu kallar tvätten på mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://enannansidaavanna.blogspot.com/2008/08/utmaning.html

Hej gumman! Jag har utmanat dig!
Kram