tisdag 7 oktober 2008

Olika åsikter.

Jag och sambon satt och pratade vid middagen ikväll. Jag berättade glatt att jag hade köpt nya underlakan till sängen. Han började då mumla om att bilen tydligen måste in på service om 300 mil. Vi kom då fram till att jag köper lakan och han betalar bilservice. Bra deal va! Så mycket roligare att köpa saker och ting till hemmet än att lägga pengar på bilen... Jag är nöjd, han är nöjd. Hur kan det komma sig att man kan ha så olika åsikter om vad som är viktigt att lägga pengar på??? Ja, se kilar, man blir aldrig riktigt klok på dem.

Vi "behövde" en ny liten kruka till köket. Den är från Sia:s collection.

***
***
***
Jag tyckte att den var så söt där den stod i hyllan i affären så jag kunde bara inte motstå den. Inte så fasligt dyr heller. Perfekt kombination, söt och billig = Me like!
Önskar er alla en trevlig kväll! Själv har vi en liten mini-helg ikväll. Våra veckor är inte som alla andras. Den här veckan är ändå en lugn vecka med endast 2 matcher. Normalt är det alltid 3 stycken, tisdag, torsdag och lördag. Man får lära sig att vara lite spontan för att få det att gå ihop. Men jag klagar inte. Jag har världens bästa liv!
Kramar i massor!

2 kommentarer:

a-k sa...

Jättefin kruka! Tack för tipset om grannas. :)

elna-estelle sa...

Ingen orsak. bara kul att kunna hjälpa till!
Kram Elna-Estelle