torsdag 30 oktober 2008

Pysselkväll.

***
***
Jag fick en symaskin i present när jag fyllde år. Ikväll var det så dax för mig och symaskinen att knyta den första viktiga kontakten. Det gick väl sådär... Det hela började med att jag inte ens hade vit tråd hemma, sedan åkte tråden ner i symaskinen. Efter det "tappade" jag bort det undertråden skulle vara i. Efter att jag hade gått igenom hela köket ett x antal gånger så kom jag på att det fanns ingenting att leta efter. Denna symaskin har ingen sådan där behållare eller vad det nu kallas. Det hela slutade med att jag fick ta en alvedon. Där fick man! Här trodde man att det skulle var mysigt att pyssla. Jag hade till och med tänt ljus... Resultat av min och symaskinens första dejt blev ett hjärta som jag har hängt på vår sänggavel. (Ni ska få se bilder sedan, ha dock inte för stora förväntingar.) Har även nålat upp en kudde som bara väntar på rätt färg på tråden. Skall nog hinna det i helgen nu när jag har en extra lång helg.
***
Istället för att visa upp mina alster från "pysselkvällen" visar jag upp det allra nyaste tillskottet när det gäller kuddöverdrag. En kabelstickad vit kudde från märket Sia. Kostade endast 198 kronor. Den har små silvertrådar som man ser om man tittar riktigt noga.

Inga kommentarer: